frassebrasse

Personalbrist!!!!!

Kategori: Jobb

Ååååååååh piss morgon man har haft på jobbet, som rubriken säger så har vi personalbrist. Hatar när folk ringer och sjukanmäler sig. Inte för att de är sjuka utan mest för stressen som bildas efter det. Plus att vi har dubbel direktiv! Vikarier ska nämligen inte göra sånna saker då man bara är timanställd men samtidigt så ska man ju fixa in någon och fixa så att passet är okej. 
 
Att man inte svarar i beredskapstelefonen gör ju saken inte bättre! Tur att kollegorna är snälla och hjälper en! Okej jag har rätt bra koll på hur man gör och inte gör och vem man ringer och inte ringer. Men jag gillar inte när man får ansvar man inte ska ha och sen inte får nån sorts creed för det. Ska jag göra nåt eller beordra in nån så vill jag ju veta att jag har en samordnare eller åtminstånne en fast personal som tycker att det är okej. Plus att allt blir lättare när man kan bolla ideer med nån annan som vet vad man går igenom! 
Allt är nu dock fixat och all stress är nu över. Jag tycker jag har gjort ett bra jobb som har fixat hela dagen och bara använt så lite resurser som möjligt!
 
Att vara underbemannad är nog det värsta jag vet! Att inte kunna ringa in folk för att de inte är i stan eller bara ringa utan att få svar. Det är så URSCH!!! Jag vet inte hur vi ska göra nu till hösten. Bara tanken av att vi kommer bara vara två vikarier gör mig på dåligt humör! Hoppas hoppas att cheferna tar tag i det här och skaffar in nya vikarier för vi behöver mer människor som kan och vill jobba! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: