frassebrasse

STRESS TILL 1000 (OBS lång text)

Kategori: My life

Hej idag på jobbet var inte den bästa. 
Allt börjar med att dagpersonalen inte hinner handla till dagens middag, så jag blir tvungen att ta med mig en brukare och gå och handla. Jag återvänder till basen ingen annan personal har förberett något så jag får göra allt även om kl då har hunnit bli 16:30 och jag har 30 min på mig att göra maten. Vilket jag inte hinner!!! maten blir 30 min sen och det gör flera brukare upprörda men det var verkligen inte mitt fel! Jag bad om hjälp men ingen ställer upp jag säger flera gången att maten kommer bli sen om jag inte får hjälp men alla (personalen) struntar i mig och att brukarna säger åt personalen att hjälpa mig så att maten blir klar innan hjälper inte heller. Men jag får en brukares mamma att hjälpa mig med de stuvade makaronerna medans jag gör salladen och då gick det fortare. 
 
Men när alla hade satt sig så satte sig personalen också och bara förväntar sig att jag ska servera dem. Då fick jag NOG och la maten i alla skålar och tog min tallrik och gick och satte mig. De tittar på mig som att jag hade gjort nåt fel. Då sa jag att maten var i skålarna och att de (personalen) fick hämta till sina bord. Då kommer en av personalen och säger "Men så kan du ju inte göra, det är ju du som har hand om maten då måste du servera." Där såg jag rött! Jag bad om ursäkt och tog min tallrik och gick in till kontoret och åt min mat. Efter maten så kommer en av personalen in till kontoret och säger att jag ska duka av för att det är saker som hon som fast måste göra. Då blir jag sur och säger ifrån, Hade hon bara sagt det snällare eller med en annan tonart så hade jag inte blivit förbannad. Men jag går till köket och plockar undan då tappar jag 3 tallrikar jag plockar upp och fortsätter att plocka undan. Efter det ska jag gå in och städa med en brukare, men näe då kommer den andra personalen och bara du måste byta med mig jag klarar inte av en brukare. Då säger jag NEJ och hon blir sur och går. Jag städar med brukaren och ser att köket är helt upp och ner, jag börjar plocka undan IGEN och får det fint i köket innan jag börjar med kvälls fikat. Då är det klart över tiden som den skulle ha börjat och den fasta personalen börjar hacka på mig IGEN. Men jag skiter i dem och kör mitt eget race och fixar klart fikat. 
 
Sista för dagen var att lägga en brukare vilket går rätt så fort och jag hinner precis tills jag ska sluta. Jag tar mina saker säger hejdå till alla och börjar gå ut, precis i sista stund hinner de stoppa mig och ber mig försöka få en bbrukare hem. Jga lyckas med det och de blir nöjda. Så jag kom hem ganska så sent idag :/ Inte alls när jag skulle och inte skulle de ändra på schemat men F*CK de jag ska ha mina extra minuter :P hahahaha

Kommentarer


Kommentera inlägget här: