frassebrasse

Bleker tänderna

Kategori: My life

Jag gick i måndags till tandläkaren för att börja behandlingen av att bleka tänderna. Jag är inne i min andra natt av 15 nätter! Say whooot?!?!? Jag är inte van än av att använda nattskena med blekningsmedlet. Varje gån jag pratar med skenan så läspar jag :s och min snälla lilla ayster retas med mig :( Men jg måste säga för att vara andra gången så märker jag redan skillnaden!


Okej varför jag valde att bleka tänderna hos tandläkaren och inte med tandblekningsmaskinerna som finns att köpa lite överallt??? Jo för att jag pratade med min tandläkare och sa att jag funderade att köpa en sådan maskin vi kollade upp den för hon ville veta hur den såg ut osv. Hon sa att den inte var någon vidare ide för ljuset som maskinen hade skulle förstöra mitt tandkött och genom de göra så att mina tänder ruttnade! Ja jag blev skit rädd och frågade hur mycket det skulle kosta om hon gjorde de. Hon sa 2000:- jag kollade runt på nätet efter andra seriösa tandläkare som blekte tänderna och ingen var billigare. Så jag bestämde mig för att ge mig själv en loten present och här e jag nu med skena i munnen :)


Jag är super nöjd! Jag gick dit en gång för att hon skulle göra själva modellen av mina tänder. Sen en till gång för att den första inte blev bra. Sen tredje gången för att börja blekningsprocessen! Nu ska jag gå tillbaka på måndag för att kolla hur llt går!

Jag rekomenderar verkligen att gå till tandläkaren och få info om hur man bleker tänderna bäst utan att förstöra dem!!!


Bild på modellen hon gjorde av min mun! Och på min skena slm är på ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: