frassebrasse

Månen mer än bara en sten!

Kategori: Tankar

Jag tittar ut och ser finaste månen den här månaden. Det enda som finns i mina tankar är DU.

När jag var liten så bodde jag med min moster men var mest med min mormor när mamma jobbade. Hon brukade stanna tills det var läggdags och hon brukade alltid säga innan hon gick hem till sig "Om du saknar mig så kolla ut genom fönstret och kolla på månen och tänk på mig, för vart du än är så har vi samma måne och den för över dina tankar till mig." Det säger hon fortfarande det är darför jag vet detta.

Så när jag flyttade till sverige med min mamma så saknade jag hela min släkt grovt mycket. Jag trodde alltid att vi skulle tillbaka efter bara några månader men det har gått 15 år och jag ör kvar här. Men tillbaka till saken! Jag började kolla och leta allt mer efter månen jag har några bilder där jag sitter och kollar ut mitt i mörkret.

Så varje gång jag ser månen så brukar jag tänka på att nån saknar mig eller tänker på mig. Jag brukar också tänka på personen jag helst vill vara med just då. Jag brukar också tänka på nån extra mycket, bara försöka få ut allt från hjärnan och bara koncentrera mig på personen.

Så här ligger jag och tänker på någon extra mycket och hoppas att personen får mina bra vibbar.


Kommentarer

  • Emelie säger:

    Ja du får gärna komma och hälsa på! :)

    Saknar dig meed!

    2012-02-10 | 13:53:51
  • saga säger:

    Fin blogg :)

    2012-02-11 | 09:53:34
    Bloggadress: http://saganilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här: